Вітаю тебе друже! Переглянь відео, яке допоможе тобі зрозуміти, як не наразитися на небезпеку в Інтернет:
Відео №1
Відео №2
ПАМ’ЯТКА
ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В РАЗІ НАПАДУ АБО
РИЗИКУ НАПАДУ НА ЗАКЛАД ОСВІТИ
1. Ця ПАМ’ЯТКА визначає механізм дій здобувачів освіти Запорізької гімназії №8 Запорізької міської ради Запорізької області в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти. Розроблена відповідно до Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти затвердженого наказом МВС, МОН № 685/1013 від 18 серпня 2023 року.
2. Підставою для прийняття рішення про евакуацію учасників освітнього процесу є:
• перебування в закладі освіти або на його території чи безпосередньо поблизу них осіб, які скоїли напад, або наявні інші дані, що свідчать про намір скоєння нападу;
• надходження повідомлень в усній або письмовій формі про напад або ризик нападу на заклад освіти.
3. Попередження або евакуацію здійснює команда реагування Запорізької гімназії №8 ЗМР ЗО разом із працівниками ДСНС.
4. Для оповіщення про напад або ризик нападу на заклад освіти використовуються такі сигнали:
• перший сигнал - короткі, тривалістю 2-3 секунди, дзвінки, які повторюються п’ять разів зі паузами, призначені для повідомлення учасникам освітнього процесу, що відбувається напад або є ризик нападу на заклад освіти;
• другий сигнал - довгий, тривалістю 10-15 секунд, дзвінок, призначений для повідомлення учасників освітнього процесу про проведення евакуації.
5. ПРИ ЗАХОПЛЕНІ ЗАРУЧНИКІВ:
Здобувачі освіти
• При знаходженні поруч із місцем захоплення заручників спробувати залишити небезпечну зону, при неможливості таких дій залишатися на місці, не провокувати порушника, виконувати його вимоги, зберігати спокій і не допускати паніки, поводитись якомога непомітніше і не привертати увагу порушника.
• Під час перебування у приміщенні поблизу місця захоплення заручників допомогти працівникам заблокувати входи, утому числі за допомогою меблів (самостійно заблокувати входи, якщо поруч не виявилося працівника), зберігати спокій, розмовляти тихо, уважно слухати та виконувати вказівки працівника закладу освіти.
• Розміститися найбезпечнішим зі можливих способів: якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів. під прикриттям меблів.
• Переключити засоби зв’язку в безшумний режим або вимкнути їх.
• Надавати допомогу та підтримку іншим учням лише за вказівкою працівника закладу освіти.
• Розблокувати виходи та виходити з приміщення лише за вказівкою працівника закладу освіти чи оперативних служб.
6. ПРИ ВИЯВЛЕННІ НАПАДНИКА НА ТЕРИТОРІЇ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:
Здобувачі освіти
• Під час перебування поза будівлею об’єкта негайно віддалитися від джерела небезпеки, по можливості залишити територію об’єкта та повідомити батьків (законних представників) про своє місце знаходження, у разі перебування у безпосередній близькості працівника організації повідомити його про небезпеку і далі діяти за його вказівками.
• При знаходженні в будівлі переміститися до найближчого приміщення або у бік працівника закладу освіти, повідомити його про небезпеку і далі діяти за його вказівками.
• Допомогти працівникові закладу освіти заблокувати входи, у тому числі за допомогою меблів (самостійно заблокувати входи, якщо поряд не виявилося працівника).
• Розміститися найбільш безпечним зі можливих способів, якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів.
• Зберігати спокій, розмовляти тихо, уважно слухати та виконувати вказівки працівника закладу освіти.
• Переключити засоби зв’язку в безшумний режим або вимкнути їх.
• Надавати допомогу та підтримку іншим учням лише за вказівкою працівника закладу освіти.
• Розблокувати виходи та виходити з приміщення лише за вказівкою працівника закладу освіти чи оперативних служб.
7. ПРИ ВИЯВЛЕННІ НАПАДНИКА ВСЕРЕДИНІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:
Здобувачі освіти
• При знаходженні поза будівлею об’єкта негайно віддалитися від будівлі, в якій перебуває злочинець, по можливості залишити територію об’єкта та повідомити батьків (законних представників) про своє місце знаходження, уразі перебування в безпосередній близькості працівника організації повідомити його про небезпеку і надалі діяти за його вказівками.
• Якщо опинились у будівлі: допомогти працівникові організації заблокувати входи в приміщеннях, у тому числі за допомогою меблів (самостійно заблокувати входи, якщо поряд не виявилося працівника).
• Розміститися найбільш безпечним зі можливих способів, якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів.
• Зберігати спокій, розмовляти тихо, уважно слухати та виконувати вказівки працівника закладу освіти.
• Переключити засоби зв’язку в безшумний режим або вимкнути їх.
• Надавати допомогу та підтримку іншим учням лише за вказівкою працівника організації.
• Розблоковувати виходи та виходити з приміщення лише за вказівкою працівника організації, керівника чи оперативних служб.
8. ПРИ ВИЯВЛЕННІ ВИБУХОВОГО ПРИСТРОЮ, ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТУ:
Здобувачі освіти
• Не чіпати та не наближатися до залишених іншими особами підозрілих предметів.
• Уразі виявлення залишеного іншими особами предмета голосно звернутися до оточуючих «Чия сумка (пакет, коробка)?». Якщо відповіді не надійшло то повідомити найближчого працівника закладу освіти, або учня старшого віку.
• Не використовувати біля вибухового/підозрілого пристрою засоби зв’язку, електронні та радіоприлади.
• Відійти на безпечну відстань від вибухового пристрою (підозрілого предмета) (місця проносу або його провезення).
• Діяти за розпорядженням керівника або працівника закладу освіти.
• У разі евакуації зберігати спокій, вимкнути засоби зв’язку, виконувати вказівки працівника освіти чи працівників оперативних служб (тих хто проводить евакуацію)
Твоя безпека для нас надзвичайно важлива! Для ознайомлення з порадами безпеки під час зимових канікул, раджу скористатися чат-ботом про безпеку під час війни Воби2 де ти можешь вивчити правила безпеки з вибухонебезпечними предметами.
Відеоурок ознайомлює дітей з основами мінної безпеки, формує навички поводження із вибухонебезпечними предметами. ПОСИЛАННЯ НА ВІДЕОУРОК
Заходь за цим посиланням та читай мої всі
Порада № 1 "Головний скарб для України!"
Порада № 2 "Запорука гарного самопочуття"
Порада № 3 "Спитай у батьків, чим допомогти та яку користь ти можеш принести зараз для родини"
Порада № 4 "Бути уважним!"
Порада № 5 "Навчання – твоя найбільша допомога!"
Порада № 6 "Разом зі своїм документом завжди тримай при собі листок з ім’ям, прізвищем і номерами телефонів рідних"
Порада № 7 "Обережно стався до почутого та побаченого - наступна порада."
Порада № 8 "На вулиці не відставай від дорослих. Будь слухняним і пильним. Якщо хтось запитує тебе про щось – передавай запитання дорослим."
Порада № 9 "Якщо тобі страшно - говори з дорослими"
Порада № 10 "Сьогодні, незважаючи на теплу погоду, рекомендує залишатися у захищеному місці"
Порада № 11 "Бути обережним з повідомленнями, які приходять на телефон, адже вони можуть бути небезпечними"
Порада № 12 "Не забувайте мріяти, адже саме мрії допоможуть побороти страх і тривогу"
Порада № 13 "Прислухатися один до одного та не сперечатися"
Порада № 14 "Перебуваючи у безпечному місці з дорослими, саме час навчатися новим здібностям, а також вдосконалити уже здобуті навички й уміння"
Порада № 15 "Якщо ти злякався - це нормально. Поговори про це з дорослими, а також намалюй свій страх чи те, що тебе злякало"
Порада "А чи знаєте ви, хто такий волонтер?"
А ви знали, що людей, які безкорисливо допомагають, називають «янголами за покликом серця»?"
"Чим займаються волонтери під час війни"
У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) нагадуємо всім здобувачам освіти про необхідність дотримання протиепідеміологічних вимог під час осінніх канікул. Осінь – чудовий час для гарного відпочинку, але щоб він був корисним та безпечним, треба дотримуватись нескладних правил безпеки. Пам’ятайте: небезпечними можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти тощо. Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості. Не можна брати до рук незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратись ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження Державну службу з надзвичайних ситуацій (ДСНС) або міліцію (тел. 102). Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково дотримуватись правил поведінки на воді й поблизу неї. Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном. Під час канікул слід, як і раніш, дотримуватись правил пожежної безпеки та дорожнього руху.
За даними світового огляду впливу пандемії коронавірусу на дітей (David Wright. COVID-19: expectations and Effects on children online, June 2020) в період карантину діти стали проводити на 80% більше часу онлайн, значно почастішали випадки булінгу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, а сексуальна експлуатація дітей в інтернеті збільшилась вдвічі. На жаль, в Україні такі випадки також почастішали. Виникають ситуації онлайн-ризиків, в які потрапляють діти та підлітки. Зокрема це кібербулінг, шантаж, здирництво, пошук та вивчення невідповідних віку матеріалів, а також надсилання учнями своїх оголених фото. Створимо разом безпечний онлайн-простір для здобувачів освіти!!!
Прийшли очікувані літні канікули. Кожен з нас проведе їх по-різному. Нас чекають подорожі, екскурсії, море, гори, походи та зустрічі з друзями. Випускників чекають вступні іспити та ЗНО, нові країни, міста та нові знайомі. Бажаємо усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей та захоплюючих мандрівок! Але враховуючи ситуацію з поширенням COVID-19 та можливе виникнення інших небезпек. Закликаємо вас! Дотримуватися особистої безпеки!
І. ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ УЧНІВ
Запорізької гімназії №8 Запорізької міської ради Запорізької області
1.1. Учні гімназії мають право:
* користуватися навчальною, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, побутовою базою гімназії;
* брати участь у науково-дослідницькій, художньо-мистецькій діяльності, конференціях, олімпіадах, конкурсах тощо;
* отримувати інформацію з усіх галузей знань;
* брати участь у громадському самоврядуванні гімназії;
* вносити власні пропозиції щодо організації дозвілля, відпочинку та організації навчально-виховного процесу в гімназії;
* бути захищеними від будь-яких форм експлуатації, психологічного чи фізичного насилля;
* на безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;
* на заохочення за високі успіхи у навчанні та громадській роботі при отриманні високого рейтингу у навчанні;
* на отримання додаткових освітніх послуг.
1.2. Учні зобов’язані:
* поважати державну символіку та Гімн України, символи гімназії , шанувати її традиції;
* виконувати вимоги Статуту гімназії, розпорядку дня, Правил внутрішньошкільного розпорядку;
* систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками;
* дбати про підвищення свого загальнокультурного рівня;
* брати участь у суспільно-корисній праці класу, гімназії (чергування);
* дотримуватися здорового способу життя, дбати про здоров’я, власну гігієну та охайний зовнішній вигляд;
* прагнути до пошукової активності у процесі навчання;
* дотримуватись морально-етичних норм поведінки та вчасно інформувати класного керівника про їх порушення іншими учасниками навчально-виховного процесу;
* дбайливо ставитись до майна навчального закладу, дбати про чистоту в гімназії, у громадських місцях.
ІІ. ЕТИЧНІ НОРМИ ПОВЕДІНКИ
2.1. Стосунки між учнями, педагогами, батьками та персоналом гімназії будуються на взаємоповазі та довірі.
2.2. Педагогічний та учнівський колективи, обслуговуючий персонал повинні постійно дбати про авторитет та імідж навчального закладу, зокрема:
* Батьки повинні знати про щоденні навчальні навантаження учня та зі свого боку контролювати його місцезнаходження після закінчення занять у гімназії.
* У всіх випадках, коли вчитель, класний керівник або адміністрація залишає учня в навчальному закладі після занять, про це буде своєчасно повідомлено батьків.
ІІІ. ЄДИНІ ВИМОГИ ДО ШКОЛЯРІВ
3.1. Гімназисти зобов’язані приходити до школи за 15-20 хв. до початку занять. При вході до гімназії та впродовж дня вітатися з черговим адміністратором, учителями, техпрацівниками, друзями, гостями у коридорах, бібліотеці, їдальні.
3.2.У гардеробі зобов’язані швидко, але без зайвої метушні привести себе у порядок і перейти у потрібний кабінет.
3.3.Відповідно до ПОСТАНОВИ Кабінету Міністрів від 22.08.1996р.№1004 «Про запровадження шкільної форми для учнів середніх закладів освіти» учні зобов’язані носити шкільну форму (з понеділка по п’ятницю) визначеного в гімназії зразка, на уроках фізкультури, трудового навчання - відповідний для
занять одяг, зберігати її в охайному вигляді (додаток №1). Зовнішній вигляд школярів та зачіска мають відповідати естетично-діловим та санітарно-гігієнічним нормам .
3.4.Відвідувати гардероб під час робочого дня можна лише з дозволу класного керівника або чергового адміністратора.
3.5.Учні прибувають до навчальних кабінетів на підготовку до уроку не пізніше 7:50. Протягом 10-хвилинного підготовчого часу учень готується до навчання, планує навчальний день.
3.6.Школярі повинні рухатися коридорами спокійно, не поспішаючи.
3.7.Всі учні гімназії зобов’язані бути в навчальних кабінетах не пізніше, ніж за 5 хв. до початку занять. Поява учня після 2-го дзвінка вважається запізненням на урок. Учні повинні своєчасно з'являтися на класну годину , призначені загальношкільні та класні заходи.
3.8.Учні, які запізнились на урок чи інші шкільні заходи, реєструються черговим учителем чи адміністратором. Пропуски уроків без поважної причини не допускаються. Пропуском без поважних причин вважається не підтверджена довідкою (чи в іншій письмовій формі) відсутність на уроках. Самовільне покидання навчального закладу з будь-якої причини вважається недопустимим.
3.9.Батьки повинні оперативно (телефоном, заявою або особисто) інформувати класного керівника про причини відсутності учня.
3.10.Учні повинні своєчасно та добросовісно виконувати домашні завдання. Пропуски уроків з будь-яких причин не є підставою для невиконання завдань (виключення – один навчальний день після тривалої хвороби, перебування у лікарні).
3.11.Учням гімназії забороняється приносити речі, які не мають відношення до навчальних занять. Вчитель має право вилучити сторонні речі і передати черговому адміністратору, який зобов’язаний повернути їх батькам (через класного керівника). Категорично заборонено мати при собі вогненебезпечні, запальні, хімічні та інші речовини, пристрої, що загрожують здоров’ю оточуючих.
3.12.Паління цигарок категорично заборонено на території гімназії (приміщення та подвір'я). Не допускається паління на вулиці та в громадських місцях.
3.13.Під час уроків та інших занять заборонено використовувати плеєри, приймачі, мобільні телефони.
3.14.Вчитель починає урок лише при наявності всього необхідного до уроку (за чистотою дошки класу стежать чергові).
3.15. На робочому місці школяра не повинно бути зайвих речей, крім тих, які визначені учителем і необхідні для праці: підручники, зошит, щоденник, письмове приладдя.
3.16.Використання жувальної гумки, харчових продуктів під час уроків заборонено.
3.17.Сміття, використана жувальна гумка викидаються тільки у спеціально відведені для цього корзини. За виконання цього правила відповідають як самі школярі, так і чергові класу.
3.18.Школярі повинні дотримуватись гарних манер по дорозі до школи та по дорозі додому, у транспорті.
3.19.Стримано реагувати на зауваження чергового, учителя чи іншого працівника гімназії.
3.20.Не допускається вживання нецензурних слів, двозначних образливих фраз на адресу чи то вчителя, чи працівника, чи школяра як у приміщенні гімназії, так і в будь-яких громадських місцях.
3.21.Для школяра неможливе будь-яке приниження товаришів, фізичний або психологічний тиск на них.
3.22.Перед вживанням їжі чи обідом слід вимити руки. Стіл, за яким приймати їжу, має залишатися чистим. Школярам не дозволено харчуватися в коридорах, роздягальнях, класних приміщеннях та навчальних кабінетах.
3.23.При появі вчителя чи будь-якого дорослого у коридорі та у класі учні підводяться (при появі вчителя у кабінеті підводяться усі учні класу). Після уроку клас покидає кабінет з дозволу вчителя.
3.24.Учні відповідають за збереження книжок, отриманих у бібліотеці, та обладнання, яке використовується на уроках. Втрата або псування майна школи з боку учнів компенсуються їхніми батьками.
ІV. ЗАХОДИ ВПЛИВУ
4.1.Усне зауваження працівників гімназії.
4.2.Письмове повідомлення вчителя, класного керівника, директора у щоденнику або телефонна розмова з батьками щодо поведінки, ставлення до навчання, якості виконання домашніх завдань.
4.3.Тимчасове вилучення у школярів мобільних телефонів, інших електронних приладів, які він використовує під час уроків, із наступною передачею батькам учнів.
4.4.Виклик батьків до школи на співбесіду з класним керівником, заступником директора, директором гімназії.
4.5.Розгляд порушень на засіданні педагогічної ради, Батьківського комітету школи, Ради профілактики.
Примітки:
1. Дані правила докладно доводяться класним наставником класу до відома школярів на початку кожного навчального року.
2. Батьки учнів особисто знайомляться з Правилами внутрішкільного розпорядку для належної співпраці з школою (під розпис).