Гімназія № 8

Нові формати освіти



Сторітеллінг як ефективний варіант неформального навчання

Сторітеллінг (англ. Storytelling), або розповідання історій, був винайдений і успішно випробуваний на особистому досвіді Девідом Армстронгом, головою міжнародної компанії Armstrong International. Розробляючи свій метод, Девід Армстронг врахував відомий психологічний фактор: історії більш виразні, захоплюючі, цікаві і легше асоціюються з особистим досвідом, ніж правила або директиви. Вони краще запам’ятовуються, їм надають більше значення та їх вплив на поведінку людей сильніше.

Види сторітеллінгу:


– культурний
Культурний сторітеллінг оповідає про цінності, моральність і віруваннях.
Члени товариства хочуть передати майбутньому поколінню за допомогою історій перипетії їхніх релігійних вірувань, щоб вони зрозуміли через які труднощі, боротьбу або чудеса пройшла віра. Ми можемо читати історії про християнство, іудаїзм, індуїзмі, буддизмі. Також за допомогою історій можна розповідати дітям про правила поведінки у суспільстві, чому так важливо дотримуватися правил техніки безпеки та інше.
– соціальний
Плітки відносяться до соціального сторітеллінгу. Люди діляться новинами про все і про всіх, починаючи з колег по роботі і закінчуючи знаменитостями. Ця форма сторітеллінга подобається людям, зрозуміла і зручна та об’єднує людей в групи за інтересами. Це заспокоює. Розпускаючи плітки про інших, ми забуваємо на час про свої проблеми. Іноді це може наштовхнути нас на думку про те, як поліпшити своє власне життя. У школі сторітеллінг про відомих людей може надихнути учнів та стати прикладом для побудови свого життя.
– міфи, легенди
Міфи – особливий вид історій, які розповідають про можливе у правдивих подіях, але це важко підтвердити, оскільки ніхто не знає точно, звідки міф пішов спочатку. Міфи, казки відображають культуру і нагадують нам, чого слід уникати в житті, щоб бути щасливим. Два найпоширеніші міфи у студентів: наприклад, якщо викладач задає додаткові питання, він неодмінно завалює, Також всім відомі магічні дії ледарів, щоб отримати залік, треба покласти п’ятака під п’ятою і так далі.
– незрозумілий
Всі обожнюють слухати історії про містичні істот, привидів, НЛО, жахливих людей. Деякі з таких історій жартівливо називають «пригсторіями» (калька з англійського “jump story”), коли несподіваний кінець змушує вас підскочити від страху на стільці. Ці історії допомагають вам подолати власні страхи перед невідомим. А також, ви легко починаєте вірити в те, чого не існує в природі, в речі, які ми не розуміємо.
– сімейний Сімейні легенди зберігають історію ваших родичів. Ці історії передаються з покоління до покоління і допомагають родині пам’ятати про своїх предків і знати причину, наприклад, чому ваша родина переїхала, або чому деякі члени сім’ї живуть окремо. Такі легенди можуть бути як хорошими, так і похмурими, але, тим не менш, завжди цікаво знати про те, ким були ваші далекі предки.
– дружній
Такі історії об’єднують друзів, оскільки вони згадують про якийсь досвіді, пережитий разом. Вони допомагають людям зберегти дружбу і не загубитися в своїх особистих проблемах. Дружні історії є центром тяжіння загальних симпатій і, зрештою, можуть подарувати вам сміх і радість.
– особистий
Особисті історії говорять про ваш досвід і переживання. Це важливий вид сторітеллінга, тому що подібні історії допомагають вам зрозуміти себе, визначити, ким ви є насправді, і почати розвиватися. Особисті історії можуть підказати вам, в якому напрямку рухатися, зрозуміти, як треба діяти через призму минулих помилок або відкриттів.
Чому ж зараз до сторітеллінгу така увага?
1. Сьогодні спілкування все більше йде у віртуальному середовищі. Реальне спілкування стає предметом розкоші, таким собі мистецтвом, якому треба знову навчати дітей та дорослих, і до якого необхідно повертатися.
2. В епоху надлишку товарів і послуг більшою популярністю буде користуватися товар з історією. Є просто молочний шоколад, але приємніше їсти шоколад, до складу якого входить молоко корів, які паслися на залитими сонцем альпійських луках.

Матеріал взято з сайту https://www.ar25.org


Матеріали педради 15.11.2017



«Модель формування та розвитку навичок критичного мислення в учнів гімназії»


ЧЕРГА ДЕННА

1. Модель нової української школи в світлі нового закону "Про освіту" (Бірюкова І.В.)
2. Модель формування та розвитку навичок критичного мислення в учнів гімназії. (Єфременкова С.В.).
3. Модель формування та розвитку критичного мислення учнів початкової школи (Тищенко А.С. –представлення результатів робот динамічної групи вчителів початкових класів).
4. Модель формування та розвитку критичного мислення учнів на уроках предметів точних дисциплін (Батаєва Н.М. - представлення результатів робот динамічної групи ШМО вчителів точних дисциплін).
5. Модель формування та розвитку критичного мислення учнів на уроках іноземної мови (Курова О.В. - представлення результатів робот динамічної групи ШМО вчителів іноземної мови).
6. Модель формування та розвитку критичного мислення учнів на уроках предметів філологічного циклу (Дейнега Н.П. - представлення результатів робот динамічної групи ШМО вчителів-філологів).
7. Модель формування та розвитку критичного мислення учнів на уроках предметів природничого циклу (Чалова С.В. - представлення результатів робот динамічної групи ШМО вчителів природничих дисциплін)
8. Про підсумки тижня «Від професійної майстерності вчителя до успіху учня («Вільний мікрофон» - бліц-інтерв'ю про досвід, набутий під час методичних навчань під час канікул). ПРОЕКТ РІШЕННЯ 1.Затвердити модель формування та розвитку критичного мислення в учнів гімназії та сприяти її подальшому впровадженню. 2.Представити модель та результати роботи над методичною темою гімназії «Розвиток критичного мислення учнів як підґрунтя формування спрямованості особистості на саморозвиток та соціальну активність» на рівні району, міста. 3.На засіданнях ШМО проаналізувати матеріали, напрацьовані в ході впровадження методичної теми гімназії, визначити форму представлення, створити он-лайн платформу (за необхідності) для висвітлення напрацювань членів ШМО щодо впровадження ТРКМ. 4.Сприяти розповсюдженню моделей формування та розвитку критичного мислення в учнів гімназії кожного ШМО, матеріалів роботи кожного вчителя по впровадженню ТРКМ (конспекти уроків (фрагментів уроків), дидактичних матеріалів) у фахових виданнях.


28 вересня 2017 року набрав чинності новий Закон України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII (далі – Закон), що регулює суспільні відносини в процесі реалізації конституційного права людини на освіту, права та обов’язки фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти, а також вносить суттєві зміни до цілої низки законів, у тому числі до Законів України «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про вищу освіту».

За наведеними нижче посиланнями можна ознайомитися як із самим Законом, розміщеним на сайті Верховної Ради України, так і з ключовими новелами Закону, відображеними в презентації Міністра освіти і науки України, що розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства:

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (закон) http://mon.gov.ua/activity/education/reforma-osviti/klyuchovi-noveli-zakonu-ukrayini-pro-osvitu.html (презентація)

Враховуючи те, що Закон є базовим для усіх інших спеціальних законів у сфері освіти і водночас передбачає суттєве реформування системи освіти, містить багато відсильних норм і прикінцевих та перехідних положень, а деякі норми потребують негайного практичного застосування, Міністерство освіти і науки України надає такі роз’яснення і рекомендації стосовно механізму реалізації окремих положень Закону.



Презентації доповідачів


Тиждень «Від професійної майстерності вчителя до успіху учня»



ПЛАН РОБОТИ з 30.10.2017 по 03.11.2017

Тиждень «Від професійної майстерності вчителя до успіху учня»

Заходи


1. Перевірка стану ведення класних журналів 1-11 класів
2. Контроль підготовки до районного етапу учнівських олімпіад
3. Контроль підготовки науково-дослідницьких робіт МАН
4. Підготовка до засідання педради «Модель формування та розвитку навичок критичного мислення в учнів гімназії», яка відбудеться 07.11.2017
5. Участь у методичних заходах, організованих ІАМЦ
6. Засідання № 2 ШМО вчителів-предметників "Модель формування та розвитку навичок критичного мислення" (моделювання методичного посібника)
7. Проведення тренінгів за програмами «Мережеві технології Веб 2.0» та «Хмарні технології в навчальному процесі»
8. Засідання школи молодого вчителя
9. Робота з особовими справами
Дізнатися більше


Майбутні вчителі



Щороку гімназія гостинно приймає на практику студентів ЗНУ. Це майбутні вчителі української мови та літератури, історії, біології та хімії.


Контакти:
м. Зароріжжя
вул. Європейська 14а
тел: (0612) 769-80-26
Розробник: © Cherniuk